Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Lundqvist - 5 augusti 2009 19:48

Man, alltså jag blir så otroligt glad när dagarna är som denna dag har varit och då pratar jag framförallt om vädret. Jag vet mycket väl att jag tidigt i somras sa att jag inte skulle bry mig om hur vädret blev utan ta vara på varje dag som den var. Måste ändå erkänna att dagar av denna typ är något av det bästa som finns.

Själv vaknade jag först av alla idag och då är alla småttingar inräknade. Klockan visade 05:45. Min kropp har fortfarande inte hajat att det är semester som gäller. Den dag jag börjar jobba är jag helt övertygad om att jag kommer att vara vråltrött kl. 6:00.


Gick ut och öppnade upp poolen och simmade några längder innan jag tog en dusch och fräschade till mig lite innan alla vaknade till liv.

Hann äta frulle innan jag hörde de små tassande stegen.


Anna/David/Emma/Ines beslöt sig för att ta båten till någon fin strand och lyckades tydligen bra för dom blev borta nästan hela dagen och hade haft en kanondag.

Vi andra hade det skönt hemmavid med lite avbrott för lite utflykter.

Jag/Daniel/Leah till Älmsta för lite mat och glass.

Johan/Susanne/Emil/Elsa till bondgården och lunch på Zorbas.

Eva har haft en fullspäckad dag här hemma med alla sina blommor men har även hunnit med att njuta av det fina vädret.


Kungens lilla piga Leah hjälpte farfar med lite cementjobb vid källaren.

Först lite gegga


Sen var det dax att börja pilla in geggan


Nu börjar pigan tröttna lite men farfar tackar för hjälpen


Om det är någon som tvekar om vilken färg barnbarnen gillar så är detta

bevis nog.

Årets färg är rosa


Ni som inte var med på Elmsta natta missade årets tävling. Det var en tävling att rösta fram årets badpojke och vem som inte hade några rutor på magen.

Vinnaren blev Daniel


Här ser vi dagens matlag (Anna / David) som bjöd på en hejdundrande tacomiddag.

Den var super och det var ett fulldukat bord med allt man kan önska sig.

Tackar för det.


I morgon så säger vi hej då till Johan/Susanne/Emil/Elsa för i sommar på Sofielund.

Eva åker också hem i morgonbitti för att jobba ett par dagar.

Vi övriga håller ut ett par dagar till.


Ovido - Quiz & Flashcards