Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Lundqvist - 25 maj 2010 19:50

Idag har det varit full rulle vill jag lova. Måndagen bjöd ju inte på något väder att vara ute men idag så var det uppehåll och till och från en del sol. Ingen värme men det gör inte så mycket.


Vi körde faktiskt igång redan vid 8:30. Trodde poolkillen skulle komma tidigt som fan men det gjorde han inte. Pool Uffe med följeslagare dök inte upp förrän vid 14 tiden.

Innan han dök upp så körde Eva igång med trädgårdsarbete och jag körde igång med mitt bygg projekt.

Eva är för jävla duktig med trädgården. Jag fattar inte hur hon pallar. Rensa, rensa, klippa, klippa, planera, plantera, plantera om och plantera om. När vi sen kommer tillbaka nästa helg så är det dax igen: rensa, rensa, klippa, klippa, plantera, plantera, plantera om och plantera om. Så håller hon på hela våren och sommaren och jag kan ju bara säga att det blir riktigt fint men hur orkar man.


Trodde jag skull vara ledig hela veckan men idag fick jag ett telefonsamtal som innebar att jag måste jobba på  torsdag. Inget att göra åt om det ska bli nått. Det är faktiskt helt lugnt med ett litet avbrott i tillvaron.


Här kommer dagens redovisning med lite bilder.


Min gode vän Janne har berättat precis hur jag ska gå till väga så skyll inte på mig om det blir fel.

   

Isoleringen på plats. 


   

Golvspånet och syllen(tror jag det heter) gick som en dans.


   

När dagen var slut så hade jag kommit så här långt. Takstolarna ligger färdiga för montering i morgon.


   

Eva tyckte det var så fint så hon trodde det var en ny bardisk.


   

Medans jag gjorde av med allt virke och måste göra av med mer pengar på nya inköp så satt poolkillarna och fnulade med sitt och längtade efter att få åka hem för att producera en fet faktura till mig. Olika falla ödets lott.


Eva har som sagt gjort ett häst jobb i trädgården. Titta och njut för det gör jag varje gång jag tar min kvällsrunda efter middagen.

   

Rensa, rensa osv, osv, osv


   

Färdig rensat för denna gång


   

Det växer så det knakar i det lilla huset.


   

Någon som gillar rabarber? Hör av er. Funderar faktiskt på att gjuta ett litet avtryck av bladet.


   

Det här blev ett riktigt lyft i vår trädgård. Pallkargar med MASSOR av jord. Det blev riktigt bra tycker jag.


   

Snart så


Vad händer då i morgon kanske ni undrar. 

Ja, det får ni väl se om ni loggar in på sidan i morgon igen

Kan det bli mer spännande än så.


Ha det som jag. Bra  

Ovido - Quiz & Flashcards