Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Lundqvist - 23 maj 2010 17:25

Helgen och framförallt lördagen bjöd på en rikitgt härlig försommardag. Alla barn o. barnbarn valde att fira helgen på landet och det belv en super helg som sagt.


Kan inte påstå att jag har gjort så mycket kroppsarbete utan jag har försökt ta vara på dagen. Klippte väl en del gräs men det var väl det hela.

Nästa vecka har jag tagit ledigt ett par dagar så då hoppas jag det kommer hända lite mer med bygget som jag kan visa er.

Här nedan ska ni få se en massa underbara bilder på glada barn. Deras energi kändes ungefär som ett koutsläpp på våren.


    

Lilla Elsa mitt i en blomstrande gräsmatta.


  

Dax för lördagsgodis


  

Morfar/Farfar hade så klart fyllt på cocosbollsförrådet.


     

Det finns ju inget roligare än att leka med vatten


   

Ines har sovit och vaknar upp med nya fina lockar. Hon är ju för go.


   

Skönt i solen


     

Barnen hittade en Salamander i källaren. Jag är ju helt novis för jag trodde dessa djur bara fanns i regnskogarna och blev 1 meter långa. Tur att vi gick ner i källaren nu för tänk om jag hade öppnat källaren på midsommarafton och stött ihop med en best på 1 meter.


   

Eva har köpt ett antal pallkragar till landet. Det kommer var 2 st på höjden och det kommer blomstra utav bara den, säger hon. Mycket jord gick det åt.


   

Grillen är tänd och det blev en supergod middag.


    

På hemresedagen är det svårt att hänga med för en gammal man som jag. Vi sitter och snackar i lugn och ro och till slut säger någon. "Nä det är väl dax att dra sig hemåt" och swich så är allt packat och klart och alla är på väg till bilarna. Sen när alla har dragit så är det alltid lika kul att gå runt och se vad som är glömt.
Vad blev det denna gång: Grå luvtröja med Hello Kitty på. Hör av er så den kommer till sin rätte ägare.


    

Hemåt det bär.
Jag kan ju inte klandra dem för tidig hemresa för vädret idag har inte varit som igår. Det har bara varit regn, regn, regn, regn............

Jag vill framföra mitt stora tack för en härlig helg. Det är otroligt roligt att ha er här och man märker att barnen växer för varje år. Nu ser man nästan inte röken av dem på hela dagen.

PS: Det blev oxå ett antal bra bilder på barnen när dom sprang runt vattenspridaren men jag väljer att inte publicera dem här i offentligheten. Jag kan skicka dem till er. 


Ovido - Quiz & Flashcards