Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Lundqvist - 27 juni 2010 19:27

Ibland blir det en liten svacka i bloggandet och det är väl därför som ni inte har hört något från mig på ett tag.

Vi närmar oss snart semestertiden och då brukar ju bloggen ta fart lite på nytt och vi får hoppas att inspirationen finns här även i år.


Sedan vi hördes senast så har det ju hänt en hel del. Till att börja med vill jag påmminna alla att vi nu går mot mörkare tider och om 6 månader är julen över och det är hög tid att ladda för nyårsafton. Något att se fram emot.

På årets ljusaste dag så firade vi Eva's födelsedag. Hon blir inte så mycket äldre nu mer utan tiden står still kan man säga.

Vi firade henne ändå med en liten fikakväll med hela familjen.

     

Lite presenter blev det oxå till Eva's glädje

  


Efter denna högtidsdag blev det ett par dagars jobb innan midsommarafton stod för dörren. Man är ju alltid lika orolig för vädret denna dag men på något sätt så har man vant sig vid att det är kallt och regn som gäller den dagen. Men vad var det som hände i år. Kunde ju inte bli så mycket bättre väder än detta. Solen har lyst ifrån en helt klarblå himmel.


Midsommarafton firade vi i år med Daniel, Leah, Johan, Susanne, Emil o. Elsa. Vi fick även trevligt besök att Anna som var här över lunchen och midsommardansen för att sedan åka vidare med Leah till mormor o. morfar för fortsatt firande.

   

Dax för fotografering


   

Dom är ju för söta dom små liven och sen bar det av till Kista hembygdsgård.


   

 Jag kände mig trygg att fira midsommar i år när jag hade min 2 bodyguards vid min sida.

Vi fick även ett hedersuppdrag denna dag och det var att resa midsommarstången. Daniel tyckte det var roligt så han höll på att garva ihjäl sig.

  

Vi fick ta i ordentligt

  

och till slut så stod den där i all sin prakt

  


Sen var det dax för dans. Själv koncentrerade jag mig på att fota lite. Synd att jag missade dansen för jag gillar att dansa.

  


Efter dansen så drog vi oss hemåt för att njuta av midsommartårtan som Susanne hade bakat och efter det så var det bara att njuta vidare av det fina vädret och ett och annat dopp i poolen.

  

En del tyckte dagen hade varit tung och mina bodyguards tog sig en liten tupplur innan en härlig grillmiddag.

  


Midsommardagen började lite molnig men det sken upp ordentligt till lunch.

Daniel åkte hem efter lunch men vi fyllde på med nya strax innan lunch, Anna, David, Emma o. Ines kom till Väddö efter att ha firat själva dagen hos Davids föräldrar på Rådmansö.

Efter middagen så åkte Johan med familj vidare till Väsby. Det var inte planerat så men lilla Elsa mådde inte bra så det kändes rätt för dem att åka hem och ta det lugnt.

Dagens bilder blir ett par vackra blomster. Kan ni leva med det.

    


På söndag morgonen vaknade vi upp till en helt djupblå himmel. Vi åt en härlig frulle vid poolen. Det blev nybakade kallsonger, som Emil kallar det för eller croissanter om vi nu ska vara noga.

  


Efter lite softande så preppade David cyklarna och Anna preppade ryggan för en cykeltur till havet. Vi trampade på till Haken och njöt att havets bris och massor av sol.

Emma fick en speciell upplevelse och fick sitta på postcykels väskhållare.

        

          


  


Nu väntar ett antal dagars jobb. För mig måndag, tisdag och sen får vi se hur det blir. Vi får en fönsterleverans på onsdag och då är man ju lite sugen på att köra igång. Blir kanske jobb någon dag till men vi får se. Det är ju rätt så lugnt för oss säljare just nu. Har man inte gjort avslutet nu så lär det inte bli något avslut före semestern.


Låt oss höras lite längre fram. Jag kan lova er att det inte ska dröja lika länge tills ni hör av mig igen.




Ovido - Quiz & Flashcards