Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Lundqvist - 17 juni 2010 07:41

I går kväll så fick jag ett telefonsamtal ifrån en sån där SuperSäljare  från Viasat igen. Ni vet en sån där som snackar sönder en totalt.


Han vill helt gratis ge mig en ny box till min TV och den var helt gratis eftersom jag redan var kund och hade en gammal box. Sen sa han några intressanta saker:

" Eftersom du är en bra kund så skickar jag dig en HD box och den får du för 199kr" säger SuperSäljaren

" Men den var ju gratis" sa jag

" Nej inte HD boxen. Den kostar 199kr som en engångskostnad" säger Super Säljaren

" Vad var det som var gratis då" frågar jag

" Den äldre boxen utan HD" säger han

" Men jag har ju en sån" säger jag

" Men du har ju inte en HD box och det är ju super bra efter som du har HD TV" säger han nu glatt och tror han har mig

" Jag har ingen HDTV" talar jag om

" Va, har du köpte en gammal TV" säger puckot.

Kan inte annat än att börja garva och förklarar att när jag köpte min TV så var den inte gammal utan jag köpte en ny TV. Han fattade inte hur någon kunde ha en gammal TV.

" OK då får du höra av dig när du har köpt en HDTV så får du en HD box då" säger puckot.

" Får jag den då" frågar jag

" Nej" säger SuperSäljaren något irriterat nu. " Den kostar 199kr"

" Men säg det då och säg inte att jag får den" säger jag än mer irriterad.

Vi säger hej då och jag garvar inombord ett bra tag efter samtalet.

Kul samtal tyckte jag.


Satte på TV och skulle se VM matchen. Efter 10 minuter in i matchen så sa det POFF och bilden blev svart på TV. Tänkte för mig själv att det här måste ju vara något med sändningen men upptäckte då att den lilla TV i köket funkade men inte den GAMLA TV.

Fan det är nu man inser vilken makt dessa SuperSäljare har. Om man inte uppför sig ordentligt eller är en uppkäftig "gubbe" så fixar dom en liten bugg och skickar den via 3 hål i väggen och slår ut min gamla TV. Fan ta  dig.


Så du,supersäljaren. Jag ber dig om ursäkt för min uppträdande i går. Du kan väl slå en signal igen så lovar jag att köpa en HD box av dig. Även fast jag inte har en HDTV.


Jag tror jag kommer att få tillbaka bilden på TV efter detta samtal. Vi får se.

Man ska inte vara för kaxig mot SuperSäljare i denna tidsålder. Tänk på det-


Ovido - Quiz & Flashcards