Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Lundqvist - 19 juni 2010 09:00

Idag på morgonen så flög en liten fågelunge in hos oss. Den var inte kaxig kan jag säga men till slut så flög den ut mot terassen. Olyckligt nog så såg den lilla inte att vi hade inglasat utan flög rakt in i den och föll till marken med en liten smäll.

Där låg den på rygg med vidöppna ögon så jag började direkt planera för begravning denna högtidsdag.

Jag tog den lilla ungen i min hand och upptäckte då att den andades så jag tänkte att om den får vila ut lite i min varma hand så tar den sig nog. Efter ett tag så börja den piggna på sig och till slut så var han/hon så trygg hos mig så den inte ville flyga iväg.

Till slut så kunde ungen inte motstå sin mammas rop utan kastade sig huvudstupa ut ifrån terassen och flög iväg.

Ett lyckligt slut på denna lilla saga.

    



Jag önskar er alla en bra dag.

Ovido - Quiz & Flashcards