Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Lundqvist - 12 juni 2010 18:49

Dagen idag har bjudit på mycket blåsigt väder men turligt nog inget regn och det var bra det. Hade bestämt mig för att lägga tegelpannor på utbyggnaden idag. För det behövdes blåst, för att torka upp och inget regn. Kunde inte bli bättre.

Det flöt på riktigt bra så nu är det klart. Saknas bara rännor och lite stuprör.

    

Det var när jag satte upp vattbrädorna (tror det heter så) som jag verkligen undrade om allt stod rätt till där uppe. Jag behövde lite hjälp ifrån Eva för att fixa jobbet. Vi stod där på varsin stege och pratade med varann. Helt plötligt hörde jag konstiga röster och jag sa till Eva:

 " Är det någon som kommer"

" Nej det tror jag inte" sa Eva. "Varför undrar du det"

" För att jag hör röster hela tiden" svarade jag.

" Det kankse beror på att du har hörlurarna på dig med radion på" svarade min kloka hustru.

Vad säger man då för att inte göra bort sig.

Mmmm, ibland blir man lite rädd. Har jag slagit i huvudet för många gånger tro.


Det är ju en helt underbar grönska så här år. Skulle man höra Den blomster tid nu kommer..... i hörlurarna så skulle man ta mig fan börja gråta. Så vackert är det.

      


I morgon ska vi utöva lite primitivt jordbruk, som den för övrigt mycket sympatiske, nygifta, vännen Eddie kallar det för. Jag kallar det för golf.

Klockan 8:00 slår vi ut på Väddö GK. Ska blir riktigt kul. Hoppas inte det regnar för i så fall blir det att träna rodel, som min gode vän Janne kallar ryggläge / sova.


Ha en bra lördagkväll så blir det väl som vanligt att vi hörs i morgon hoppas jag.

Ovido - Quiz & Flashcards