Direktlänk till inlägg 10 november 2010

En dag mitt i veckan.

Av Lundqvist - 10 november 2010 18:33

Tänkte jag skulle ta en dag för att fixa lite på landet så här mitt i veckan. Det var framför allt fogningen av kaklet som låg högst upp på listan.

Tog en sväng till K-Rauta först på morgonen för att inhandla lite bra detaljer för fogmassan var redan inhandlad.

Kom ut vid 10 tiden och det första som hände var att en man från Älmsta kom över och köpte spisen. Pling i kassan, 500kr rikare.

Sen var det då dax att blande till fogmassan och jag såg redan i från början att det här kommer inte att räcka. Blandade ut med lite extra vatten men tyvärr hjälpte det inte. Det blev c:a 3o plattor som inte fick något. Jaja täntke jag, dagen är ung och jag kan väl sticka iväg till Bauhaus i Uppsala och handla lite mer och då kan jag ju fixa en lucka på IKEA på en gång.

Satte mig i bilen men efter ett tag så insåg jag att jag kan ju inte sitta i bilen i 2,5 tim bara för att fixa det här. Det måte ju finnas ställen i Nortan som har Blågrå fog. Så jag åkte dit istället och får ta IKEA någon annan dag.

Åkte runt till 5 olika färg/bygg/kakel affärer men tyvärr var det nitlott överallt.

Inte så mycket att göra åt saken förutom att jag är lätt förbannad och irriterad.

Jag brukar alltid handla för mycket men denna gång bedrog snålheten visheten.


  

Köpte dock en bra detalj på K-Rauta vilket i och för sig blev lite mer jobb men det var det lönt. En liten kantlist som man ska fästa under de sista kakelplattorna. Hade jag köpte den från början så hade jag sluppit knacka bort ett antal plattor idag för att sätta fast listen men va fan jag hade ju tid till det nu när jag inte hade så mycket fogmassa och bra blev det.


Igår så fixade jag lite på terassen där hemma. Vi har snackat ett tag om att vi gärna ville ha en skön matta att gå på och som inte är lika hård och kall som  dom klinkers som ligger där. Sagt och gjort så åkte jag iväg till Bauhaus för att handla. Jag var lite orolig att jag inte skulle klara av hela mattan själv för det är ju ändå c:a 15 m2 men det gick mycket bra och resultatet är jag också nöjd med.

Eva blev riktigt överraskad för det var hon inte beredd på.

     


Ha de bra så hörs vi i morgon

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards