Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Mycket tidig morgon på landet

Av Lundqvist - 2 november 2010 06:04

Har haft ett par oroliga nätter här ute på landet. Vet inte vad det kan vara för jag brukar sova som en stock när jag är här. Vaknar säkert 10 gånger under natten och när klockan slår 4 så är jag klarvaken. Kan vara vintertiden som spelar ett spratt men jag vill mer tro att jag saknar min lilla älskling som brukar ligga och snarka bredvid mig. Det är för tyst med andra ord. Det ordnar sig nog.

Nu är det i varje fall en mycket tidig morgon och det är ett par minus och helt stjärnklart.

  


Gårdagen var en mycket bra dag. Både elis och röris kom när dom skulle och dom gjorde ett kanonbra jobb. El Uffe var här i 4 timmar men då gick större delen åt att snacka om alla som bodde här omkring och hur alla släktförhållanden är.

Han berättade att han i söndags hade varit på ett socken möte som dom har här ute 1 gång per år. Vet inte riktigt hur många fastigheter som ingår i denna socken men det är ett antal som ligger i Östernäs, Västernäs, Gåsvik och Senneby.

Vid detta möte så hölls det ett föredrag och visades kartor om hur det såg ut här ute för många år sedan. Dom presenterade även den äldsta fastigheten i denna socken och det visade sig vara vårt lilla torp. Det tyckte jag var riktigt roligt och nästa år ska jag/vi bli inbjudna till "sockenstämman".

En liten vinterbild från det gamla Torpet.

  



Nu tillbaka till gårdagen.

    


Visst är det här ett otroligt manligt verktyg. En sån här pryl använder man för att täta skarvningar av rör.

  


Röris har gjort sitt och är på väg hem för att skriva faktura.

  


Nu var det dax för mig att ta över och det blev full rulle och jag slutade inte förrän klockan 20:00 och då var jag riktigt hungrig. Allt flöt på bra så nu har vi åter rinnande vatten i köket.

  


Idag blir det till att fortsätta med allt pyssel. Sätta fast bänkskivan, olja skivan, lådor på plats och testa diskmaskinen.



Till Salu:

Mycket bra liten bänkdiskmaskin säljes.

Pris kan diskuteras men den är inte dyr det lovar jag.


  

 

 

 

Ha det bra alla glada    

 
 
Ingen bild

Eva

2 november 2010 07:45

Dålig mat dålig sömn, för lite vatten. Kram :)

 
Ingen bild

Johan

2 november 2010 10:54

Testa spikmattan innan du somnar. Då släpper all spänning och man somnar som en klubbad säl.

Det blir så himla snyggt det där. Ska bli kul och se hur det ser ut när allt är klart.

 
Ingen bild

David

2 november 2010 18:38

Ser fin fint ut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards