Direktlänk till inlägg 29 november 2009

1:a advent

Av Lundqvist - 29 november 2009 18:35

Så går vi in i den härliga och fina perioden när allt är så vackert. Alla har pyntat och fint. Julstjärnor, ljusslingor och allt anant pynt är så himla stämningsfullt. Känner att mina ögon blir tårfyllda.

Jaja nu har jag torkat ögonen och kan gå vidare.

Det blev en riktigt härlig promenad på landet innan vi packade ihop och åkte hem. Det var så otroligt vackert när vi var ute och gick, solen jobbade hårt för att ta sig igenom dimman. (Blev tvungen att torka ögonen igen).

  

Dimman ligger tät över plöjda åkar.

  

  

Ni ser ju själva hur vackert det är.

 

Efter denna tårfyllda promenad så var det så dax att åka hemåt. Det fanns ju ett rum som stod och väntade på mig. Så väl hemma så var det bara att mäta och sticka iväg till Byggmax och köpa 3 plyfa skickor och sätta upp på en trasig gipsvägg. Allt flöt på kanon innan jag skulle få in skivorna i hissen och det var där paniken startade.

Jag hade bestämt mig för att mäta och såga upp skivorna i rätt storlek på gården. Det var ju bara att dra en skarvsladd till lämpligt uttag och köra igång cirkelsågen. Döm om min förvåning men jag såg inte till ett elutag så långt ögat kunde nå. Skit i det tänkte jag, bara att ta fram handjagaren. Upptäckte att jag bara hade en listsåg hemma men nöden har ingen lag så det vara bara att köra igång och nöta.

1 timme och 3 liter svett senare så gick skivorna in i hissen och det var bara att köra igång med uppsättningen. Just denna del gick otroligt bra. Jag hade för en gång skull mätt ordentligt. Inte ett öga torrt kan jag lova.


Här nedan ser ni att skivorna är på plats.

  

Fint va?

 

När detta var klar så var det då till slut dax att tända det första adventsljuset.

För att få lite härlig adventstämning så värmde vi lite glögg. Glöggen blev lite väl varm så där så att det tåras i ögonen ni vet men gott var det.


    

Adventstämning

Önskar er alla en riktigt bra vecka och jag ser fram emot nästa helg när jag får träffa alla min barnbarn för lite julpyssel och andra trevligheter. Det kommer ju självklar även blir roligt att träffa barnen med respektive.

PS: Ber om ursäkt för alla tårar-

 
 
Ingen bild

David

29 november 2009 19:26

Otroligt vackra bilder.

 
Janne.

Janne.

29 november 2009 20:28

Det var ett jädrans grinande, men fina bilder var det.

http://arbetsplats351.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johan

30 november 2009 09:42

Dimma och vintersol är en svårslagen kombination. Det ser sagolikt ut.

 
Magnus

Magnus

30 november 2009 21:21

Inte behöver du be om ursäkt för lite tårar...jag vart nästan lite tårögd själv över de vackra bilderna :)
Jag såg föresten också "halv åtta hos mig" när han med cigarr rummet var med. Jag kan erkänna att jag vart riktigt avundsjuk på det rummet.

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards