Alla inlägg den 16 november 2009

Av Lundqvist - 16 november 2009 13:13

Ni som har varit trogna läsare av min blogg kommer säkert ihåg ett inlägg som jag skrev i somras eller snarare på sensommaren om den gråa höstdagen som skulle komma.


För er som inte tillhör min trogna läsarskara vill jag bara säga: SHAME ON YOU


Så här var det:

Min kära Eva brukar säga att alla dagar på året har sin tjusning men jag lovar att vissa dagar under året behöver man ha minnen från i somras nära till hands.

 

Tänk dig: En tidig dimmig och småregnig morgon i mitten av november. Det är +2 grader och det blåser en frisk vind från norr. Det finns inte ett löv på träden.

Pendeltåget är 1 timme försenat för det har kommit löv på spåret. Tar bilen istället och det är kö från Väsby till Haga Norra.

 

Jag vill i och med detta tala om att dagen kom idag.

Måndagen den 16 november 2009

 

Jag såg redan i morse när jag vaknade att det skulle bli en sån dag och jag bestämnde mig för att ta med mig kameran på min resa till Gävle och det var detta jag såg:

      

 Ingen vacker syn om ni frågar mig

 

 

 

Det är nu man tar fram bilden som får en att drömma bort

 

 

 

 

 

 

 

 


svamp   f   bad   bad  

Visst är det härligt att drömma sig bort ibland och jag får väl ändå hålla med Eva till viss del. Varje årstid har sin tjusning och just nu ser jag fram emot den härliga och vackra tiden som kallas vinter och jul.


Ovido - Quiz & Flashcards