Alla inlägg den 1 november 2009

Av Lundqvist - 1 november 2009 19:06

Till att börja med så måste man väl ändå gratulera AIK till SM-guldet. Jag är ju Stockholmare och jag föredrar att guldet går till Stockholm än till någon annan del av Sverige. Jag lider också med Hammarby som får spela i den lägre divisionen. Det är inte bra för Stockholms fotbollen. Djurgården är ju på intet sätt klart för allsvenskan men dom gjorde ändå vad som förväntades av dem. Nu är det 2 matcher mot Assyriska. Skulle även Djurgården åka ner så är det riktigt tungt för Stockholms fotbollen. Ja men vi har ju BP säger säkert en del. Jo visst serru. Kul sagt.

På onsdag och söndag smäller det och jag är helt säker på att det kommer att smälla högt som fan.


Nu när jag har varit så snäll emot er AIK'are och Hammarby'are så kan ni väl hålla en halv tumme i varje fall för Djurgården. Nähe, ok, trodde inte det heller.


Vi har haft en kanonhelg och hunnit med det vi skulle. Nu är det vintervila som gäller och vi kommer att ta det lite lugnare framöver med landet. Det finns massor att ta tag i här hemma. Inte bara renoveringsjobb utan även möjlighet att träffa barn och barnbarn, gå på mässor, shoppa lite. Hörde att IKEA är i full gång med julskyltningen. Vem vill missa det. Inte hustrun i varje fall. Hon har redan prickat i 14 saker som ska pryda hemmet ifrån det senaste reklamutskicket.

Eva kan vara lite sen ibland med att slå till på saker hon vill ha. Hon talar om för mig att: Det där skulle vara super snyggt. Det måste vi köpa. Sen väntar hon i typ 2-3 veckor och tror att det ska finnas kvar när hon är där. Då blir hon skitsur och säger. " Typiskt att det skulle vara slut"

Nu ska vi åka till IKEA på lördag. BASTA.


På torsdag är det dax för knäoperation. Kanske kommer det en bild på en narkossömndrucken Fredrik på torsdag och en bild på knät.


Ha en super vecka så hörs vi.



Vissa av er kanske är lite trötta på våra bilder från landet men ni får hålla till godo ett tag till. Vi älskar dom.


    

Bredvid lekstugan så hittade Eva lite jordgubbsblommor och en omogen gubbe. Undrar om den hinner mogna innan snön kommer.

     

Eva har kört hårt med rabatterna så nu ligger dom i träda. Eva är superduktig på att rensa och fixa med rabatterna. Inget jag är. Tyvärr har jag inget bevis på vad jag gjorde under tiden, men jag kan berätta att jag sågade ner resterna av björken och högg upp allt i rätt storlek för eldstaden.

Nu måste vi till våren fixa en ny gungställning nu när björken är borta.


    

Jäklar i mig. Nu har vi fått möss i huset. Det var inte kul.

 

Neeeeeeeeeeeeeej, jag bara skämtar. För att se vilken höjd innergolvet var så var jag tvungen att borra ett hål igneom väggen. Då¨vet jag på vilken höjd golvbjälklaget ska ligga på. Jag vet, jag vet, jag är så jäkla smart. Om ni bara fattar hur sugen jag är på att köra igång. Har jätte dålig koll på läget men det löser sig under resan.

Ovido - Quiz & Flashcards