Alla inlägg den 11 november 2009

Av Lundqvist - 11 november 2009 14:23

Har funderat ett tag på att starta ett renoveringsprojekt här hemma. Känns som det är dax för det.

Jag är ju inte riktigt klar med köket ännu och det är hög tid för de andra rummen att få en ansiktslyftning.


När det gäller v-rummet så har vi varit inne på att slänga ut en av våra IKEA Ektorps fåtöljer och köpa en 2 sitsig bäddsoffa. Tänkte att om vi hittar en fin på Blocket så kan vi köpa ett nytt överdrag på IKEA.


Sagt och gjort. Igår kväll hittade vi en mycket fin soffa på Blocket som jag ringde på och talade om att jag ville ha.

Dom kunde ju inte lova att den skulle vara kvar idag på morgonen men dom lovade att höra av sig om det var någon annan som också var spekulant.

Ringde till Janne och fick låna hans släp och David ställde även upp för att vara bärhjälp. Snällt av dem båda två. Tack för hjälpen.

Åkte ut till Viggbyholm kl. 9.00 och soffan fanns kvar och den var riktigt fin.

Tung som bara f.. var den men till slut så fick vi in den i v-rummet här hemma. Åkte iväg och lämnade släpet och drog iväg till IKEA och beställde ett nytt överdrag till soffan. Vi ville ju ha samma färg som de övriga möblerna. Beställningsvara så klart. (Tur var väl det med facit i hand)

Hem igen för att bara konstatera att den här soffan funkar ju inte alls bra hemma hos oss. Den var mycket större och klumpigare än vad jag hade trott och jag ville absolut inte ha den kvar.

Vad gör man då förutom att man är lätt irriterad. Jo jag tar ett par kort på soffan och sätter ut en annons på Blocket. Man får ju inte vara dum.

Sagt och gjort. Här är den:

    


Det tog ungefär 15 minuter så ringde det första samtalet och dom kommer och hämtar soffan i morgon bitti.

Ibland ska man har tur i oturen.  Tur -  för att jag blev av med den till samma pris som jag gav för den två timmar tidigare. Otur - för att jag inte har en bäddsoffa som fortfarande är en mycket bra idé. Nu får jag koncentrera mig på renoveringen i första hand så får soffan komma i andra hand.

Ni som är flitiga läsare av Janne's blogg ska veta att hans PC har råkat ut för influensa. Janne har skickat efter en kur som ska göra den frisk och kry igen. Under tiden hans pc väntar på kuren så fyller han på sin egna hårddisk, även kallad lilla hjärnan, med massor av information, så ni kan ju bara ana vilken mängd av inlägg som kommer forsa fram när patienten är frisk. Jag är helt övertygad om att hans fingrar skakar av skrivlust. Så håll ut.

Tills vidare så får ni hålla tillgode men mina fåtaliga inlägg.


Jag kan även rapportera att mitt knä är på bättringsvägen. Det är en vecka kvar innan jag får ta bort alla plåster och lindor och då kan jag även börja träna lite lätt igen. För övrigt kan jag berätta att jag är dunderförkyld. I vår familj har det alltid varit så att det är alltid jag som råkar ut för den värsta förkylningen av alla. Känns som om jag drar till mig alla baciller från alla andra och sen brakar h..... lös. Jaja tur att man har en stark fysik och ett gott humör.


Ha det så bra så hörs vi väl av när jag har hittat något nytt spännande på Blocket. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards