Direktlänk till inlägg 28 november 2009

En lugnt och skön helg

Av Lundqvist - 28 november 2009 17:25

God lördagkväll govänner.

Har efter en helt sjukt jobbig men rolig vecka njutit av lugnet. Ibland känner jag att det måste finnas helger då jag bara känner för att ta det lugnt. Dom växer inte på träd för nästan alltid så är det något projekt som pågår, avslutas eller påbörjas.


Veckan som var har som sagt varit mycket jobbig men kul, till slut. Ibland är det bra att inte ge upp och se ljusningar och öppningar. Som ni säkert kommer ihåg så berättade jag om ett av min viktigaste kundbesök för ett tag sedan. Det har runnit en hel del vatten under broarna sedan dess men i onsdags fick jag ett positivt svar som gjorde att jag på måndag alt. tisdag får lön för mödan.

Så otroligt skönt och roligt.

Nu är det ju inte slut med det. Det är 1 månad kvar på året och det kommer blir full fart fram till jul. Nästa vecka blir även det en härlig vecka med många instressanta besök.

Måndag: Iggesund, Sundsvall.

Tisdag: Sundsvall

Onsdag: Östersund

Torsdag: Borlänge och Leksand och julfest

Fredag: Jobba hemifrån

Lördag: Jippi, julpyssel med alla barnbarn


Åter till min eller vår helg. Stack iväg i fredag till landet för att njuta av lugnet. Vi hade en mcyket mysig fredagkväll och även lördagen har varit kanon.

Sov ut ordentligt och vaknade kl. 8:00.

Slappade innan vi tog en promenad runt Senneby som vi brukar göra. När vi kom hem så fixade jag lite ute Eva gick in och julpyntade lite. Vid 14 tiden så var det ett jubileumsprogram på Tv om tipsextra där det visades en klassiker från 1979, City vs West Brom. 

När skymningen börja sänka sig så tog vi ett glas glögg medans bastun blev varm.

Så nu sitter jag här och väntar på en härlig middag och med en dessert som ska bli spännande att avnjuta till Robinson.

Dessertreceptet kommer ifrån TV programmet "Halv åtta hos mig". Norrlänskans parfait: Hallonsås´med en parfait av vispgrädde, äggulor, messmör, whisky. Spännande va? En del av spänningen är att jag inte tål messmör. Det brukar hända något med min mage. Vi får se om jag får sova på soffan eller i Torpet i natt men vad gör man inte för en god dessert.


I morgon är det söndag och jag tror att lugnet då byts ut mot något annat. Fundrerar stakt på att komma hem hyffsat för att börja med renoveringen av lilla rummet. Skulle vara kul om vi hann klart det till jul. Vi får se.


Inte så många bilder idag men några stämningsbilder är väl aldrig fel.

  

Vi väntar på att bastun ska bli varm

  

Julstämningen har kommit till Sofielund

 

Önskar er alla en riktigt skön lördagkväll och en bra söndag.

Jag skickar en speciell krya på dig hälsning till Anna som har halsfluss.

En distanskram får du för jag vill inte bli smittad.



 
 
Ingen bild

Anna

28 november 2009 19:41

Tack. Jag har tagit två tabletter kåvepenin och redan kan jag känna skillnaden. Inte i halsen dock(så mat får vänta) men febern verkar ha gett med sig nu. Det ser riktigt juligt ut. Vi har av förklarliga skäl inte kommit så långt ännu. Men det fixar vi imorgon.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards