Alla inlägg den 27 juli 2011

Av Lundqvist - 27 juli 2011 20:54

Idag har det varit en fantastisk dag här ute på Väddö. Eva skickade några fina bilder från den sköna dagen och det gjorde ju inte det så mycket roligare för den som måste sitta inne. Det blev dock riktigt skönt när man kom hem istället.


På jobbet var det som vanligt en otrolig fart på förmiddagen men sen blev det lite lugnare. I vaje fall för mig. För övriga på avdelningen var det otroligt stressigt.


Fam. Lundqvist åkte hemåt vid luchtid idag och ska väl ladda inför redan till Gotland kan jag tänka.

Hur hårt kan man hålla en tumme för fint väder på Gotland. Just nu och det är verkligen just nu ser det otroligt bra ut om man tittat på Yr. Det är ju ingen garanti. Det ändrar sig hela tiden.


  

Eva började dagen med ett litet skönt morgondopp medans jag gjorde ordning mig för jobbardan.

Eva har sett till så att saftmaja har fått jobba hårt ett par dagar. Idag var det dax för rabarber saft. Inte för att jag är någon expert på området men om man nu är intresserad av att safta och sylta som vi är, varför har man då inte köpt en saftmaja tidigare. Helt otroligt enkelt och bra.

Så alla ni som läser denna blogg och har tillgång till bär. Köp en Maja.

    


Vår utedusch har fått jobba hårt i år. Med varmvatten på taket blir det en extra skön dusch. Ibland lite för varmt.

  


   

Fånga dagen genom en spetsgardin. Hon är en sann romantiker min lilla fru.


Så här kan det se ut i poolen när det inte är några småttingar här ute.

  

Inte en krusning. Ska det va så här?


Tur att jag kom hem och gjorde lite svallvågor.

  


I morgon är det en ny dag och jag kan lova bilder från staden Norrtälje då.

Jag har en lunchdate i morgon. Spännande va?


Vi ses.


  

Ovido - Quiz & Flashcards