Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Lundqvist - 12 juli 2011 18:34


Nu har snart halva sommaren gått och semestern har inte startat ännu. I skrivande stund så har jag ett par dagar kvar innan jag går på


1 veckas semester. Därefter jobbar jag 1 vecka innan det är dags för långssemestern, 3 veckor.



Visst ska det bli skönt. Tycker ändå att jag har tagit vara på kvällarna på ett helt annat sätt denna sommar än vad jag gjorde förra.


Det kan ju bero på att jag har tillbringar så mycket tid på landet. Är man hemma redan vid 17:30 så är det svårt att sätta sig inomhus.

Konstigt nog är det lättare att göra det när man är hemma och då menar jag hemma i Väsby.



Hittills tycker jag att vi har haft en bra sommar. En typisk svensk sommar skulle jag vilja säga. Jag hoppas väl dock på ett kraftigt högtryck om ett par veckor och framåt. Det skulle ju vara underbart med 1 vecka sol på Gotland men även när vi kommer hem.


Lite turer med båten vore ju inte alls fel.



För övrigt så har det varit en lugnt sommar. Inte så många stora jobb utan mer småfnul. Jag ska väl ta tag i lite inomhus så att vi får köket helt klart innan

semestern är slut. Det tar ju sån tid allt det här små fixet.



Igår kväll var jag tvungen att lyfta ur kylskåpet igen för jag skulle flytta högskåpet lite grann. Det funkade inte så bra med dörren jag hade köpt till kylskåpet annars.



Allt gick bra förutom att jag halkade på ett trappsteg till lilla stegen och fläkte upp en bra köttbit under stortån. Jag lovar er att det inte var så skönt och ett par

mindre svårdommar flög igenom luften.

Tur att inga barnbarn var i närheten. Synd att inte Eva var här och plåstra om mig. Nu blev det 1 meter hushållspapper lindad runt tån.



När smärtan hade lagt sig och jag var klar med dagens dagsverk så ringde jag Eva och berättade vad jag hade pysslat med på kvällen.


När jag kom till berättelsen om min stackars stortå så frågade hon: " Hur gick det med golvet. Fick du bort blodet" Att jag själv låg i framstupa sidoläge med benet högt och kritvit  i ansiktet av blodförlust och rädsla var det ingen som tänkte på.


Jag lyckades ändå hasa mig upp för trappan och somnade helt utmattad.



Idag mår jag dock bra och ska köra ett långpass när jag kommer hem.


Jag är känd för att ha ett bra läk kött.


 


Barn och barnbarn har varit ute en del på landet och det blir väl lite mer snart nu när alla har semester. Tempen i poolen har stigit lite för mycket tycker jag så nu var det dax att stänga av värmepumpen ett tag. Ställde in den på 27 grader. Ungarna kan ju ligga i hur länge som helst.



Dom springer mellan studdsmattan, lekstugan och poolen.

Snart kommer dom få bada in havet vilket är helt underbart tycker jag. Långgrunda sandstränder, nybakat bröd från Sylvias döttrar på Fårö, Visby innanför murarna, minigolf på Snäck, fika på Krusmyntagården och leka med barnen i Trollskogen. Underbart.



Ikväll blir det att vattna en del plus att jag nog ska plocka av lite hallon och frysa in. Det blir grymt mycket hallon i år.För att inte tala om vinbär. Inte lika gott som hallon men synd att bara låta dem vara.



Som sagt snart är det semester vilket brukar betyda en del bloggande. På Gotland blir det inget bloggande för dör är det omöjligt att koppla upp sig.



Vi hörs snart igen



Ett par bilder måste det väl ändå bli annars blir ni inte glada.

Klicka på bilderna så blir dom lite större och lite av ett bildspel. Dom flesta vet det man kanske inte alla.

     

Dom kan bada i timmar.


 

Sjöpolisen


         

En härlig tur på kanalen och mot målet Fogdö.


     

Njutning på högsta nivå.


   

Geting jakt


 

Träningsredskap för människor


 

Träning för fåglar (simbassäng)



  

Ovido - Quiz & Flashcards