Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Lundqvist - 29 maj 2011 16:52


Ja man kan ju undra när jag nu sitter här och på något sätt ska summera helgen som gått.

Kan ju inte påstå att jag blivit svettig allt för många gånger.

Ibland är det ju rätt skönt att bara vara och ta vara på ledigheten.

Eva är väl den som har jobbat mest  men det är ju hennes årstid nu. Klippas, plantera, rensa, gallra, vatttna, plocka blommor.

Det blir ju så fint med allt fixande så det är ju knappt att man kan ta in allt.

Hon startade helgen med att lasta ur bilen.

  


Sen var det ju bara att köra igång.

      


Växer så det knakar

    


Det här är en vanlig syn så här års.

 

Har jag verkligen inte gjort något alls denna helg? Så klart jag har.

I lördags var jag iväg till tippen med världens största lass med skit. Var tvungen att tömma det eftersom jag på onsdag ska iväg till Hasses uthyrning för att hämta en golvslip. Vi har ett tryckimpat golv som ska få sig en avhyvling. Känner inte för att lägga om hela golvet och enligt rykte så blir det som nytt när man slipar det.

Spännande.


Väl hemkommen så installerade jag den nya varmvattenberedaren. Har haft en del problem med den gamla så det var riktigt skönt att få in den nya.

  


I veckan fick jag även leverans av den nya ytterdörren. Det får bli ett jobb nästa helg. Tror det bli kanon.

  


Snart är det ju långhelg för vissa och för andra är det bara ledigt de röda dagarna. Oavsett så blir det skönt med lite extra dagar.

Kristi Himmelfärds helgen är ju annars en helg vi brukar åka till Gotland.

Systrar med män åker ner men inte vi denna gång. Jag tror dom får det riktigt bra där nere och får njuta av lite försommarvärme. Hoppas dom inte jobbar för mycket. Jag får ta mitt arbetspass i sommar.

Ha det så bra.


Idag är det morsdag och en liten extra tanke går till mamsen.


Mamma Eva fick så klart fina hälsningar från barnen. Jag drog mitt strå till stacken och serverade en härlig sommardrink.

 

Dagsnotering i poolen.  21 grader.


Ha det så bra så hörs vi.




Ovido - Quiz & Flashcards