Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Lundqvist - 10 maj 2011 21:13

Jag har nu varit igång i exakt 1 månad på det nya jobbet och man brukar ju säga att man har 1 månad på sig att bevisa vad man går för. Sen är smekmånaden slut.

Kan göra en kort summering att det kommer att ta några ytterligare månader innan jag är riktigt inne i det.

Frågade min chef i dag, som har varit där i 1 år hur lång tid det tog för henne innan hon var inne i loopen och svaret blev 6 månader. Så det finns hopp.


I början så kände jag att jag var rätt inproduktiv och undrade lite om jag inte skulle ha mer att göra på dagarna än vad jag hade. Nu efter 1 månad så är kalendern totalt full med aktiviteter. Kundmöten, utvecklingssamtal, löneförhandlingar, kompetensutveckling, avtalsdiskussioner, rapportering, anställningsintervjuer osv osv osv.


Som ni vet så jobbar jag ju i Norrtälje och det blir ett par nätter i  veckan på Väddö och några i Väsby. Det funkar bra tycker jag. I varje fall så här års.

Det verkar funka även för Eva som inte har något emot att jag är på Väddö ibland. Under förutsättning att jag vattnar hennes blommor.


Jag trivs fantastiskt bra med jobbet och jag hoppas det ska fortsätta så.

Det är otroligt mycket att sätta sig in i och min lilla hjärna blir ju inte snabbare med åren. Det kanske är dax att börja använda stora hjärnan.

Jaja det är bara att köra hårt.


Ha det bra

Vi ses




Ovido - Quiz & Flashcards