Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Lundqvist - 14 maj 2011 19:40

Jag kommer som sista bild i detta inlägg visa er alla att sommaren är absolut på gång men först lite annan information som ni förhppningsvis har glädje av.


För oss är det ju numera 2 bilar som gäller när vi åker ut till landet. Jag åker ju så klart från Nortan och Eva driekt ifrån jobbet. Kan ju tyckas onödigt med 2 bilar men så får det bli nu mera då jag jobbar i Nortan.


Veckan som gått har varit helt galen och nästa vecka kommer att bli än mer galen. Så grymt mycket men så grymt kul.

I och med det så slocknade jag som ett utblåst stearinljus 21:45 och vaknade 07:00.

Grym natt.


Vi beslöt oss för att åka i väg till Kröns Trädgård för att inhanda lite buskrosor. Vi vill sätta en liten rosenhäck mot grannen. Vi hittande någon som ska bli 2 meter hög och det låter ju bra. Köpte 4 stycken och kände att det skulle räcka. 

Eva var i sitte esse kan jag lova.

  


Vi drog vidare till våra bästisar Eva-Britt o. Janne. Lite fika och lite rundvandring på denna vackra plats.  

Det känns härligt att dom inte sitter och rullar tummarna där ute. Tråkigt för dom att jorden är slut för denna gång men jag hörde att det kommer nya lass till nästa helg. Hoppas inte dom får träningsvärk i tummarna tills dess.

  

Fint kommer det bli.


  

Mycket vackert träd.


  

Tillsammans med Eva-Britt o. Janne bestämde vi oss för att åka iväg till kalkonaffären i Grisslehamn. Handla lite god fågelmat är ju aldrig fel. Dom tar inte kort som vi åkte iväg till hamnen för att ta ut lite pengar.

Eva och E-B kort funkade inte och inte Jannes heller. Jag stoppade in mitt och hade turen. Slog in min kod + beloppet jag ville ta ut. Det lös upp på skärmen att jag skulle ta mitt kort vilket jag gjorde. Vad tror ni hände sen. Jo en ny text kom upp på skärmen, " Välkommen att sätta in ditt kort".

VA FAN ÄR MINA PENGAR"?

Ja du det kan man ju undra för inte kom dom ut ur automaten.

Återstår att se om dom har dragits från mitt konto.


Jag är helt övertygad om att det här hände bara för att Janne var med för det händer alltid konstiga saker för Janne. Det har ni väl läst på hans blogg.


När vi åkte hem så började älvorna dansa på ängen.

  


Vi funderade lite extra på det där med häcken och kom på att 4 rosor inte skulle räcka på långa vägar om vi ville ha en bra häck. Vi stannade därför till på Kröns på vägen hem och tog tabberas på rosorna.

Det här kommer att bli superbra om 5 år.

  

12 fina rosenplantor av märket Hansa.


Nu kände vi oss lite möra i kroppen men tydligen inte tillräckligt för vi tog en liten joggingrunda för att bli av med lite extra energi.

Väl hemkomna blev det bastu och årets första poolbad.

Bastubadet var mycket skönt men poolbadet var svinkallt. Det kändes betydligt kallare än den gången vi vinterbadade hos Eva-Britt o. Janne. Men det var ändå 16 grader.

  

Om ni tycker jag ser konstig ut så beror det på att hjärtat har stannat.

Fick dock igång det snabbt när jag åter kom in i bastun.


Efter bastun blev det en riktigt god middag. Grillen fick göra ett bra jobb.

    


Nu sitter vi här en lördagkväll och är riktigt nöjda med dagen.

Vi är så spända inför kvällens match. NOOOOOOOOOOOOOOOOOOT.

Tror jag skiter i hur det går i melodifestivalen.


Hur var det då med bildbeviset. Är sommaren verkligen på väg?


Här är bilden.

  


Ha en riktigt bra lördagkväll så ses vi nog i morgon, tror jag.





Ovido - Quiz & Flashcards