Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Trick or Treat på Sofielund

Av Lundqvist - 31 oktober 2010 17:22

Nä det har varit mycket lugnt på den fronten här ute. Jag åkte ju ändå in till stan (läs Älmsta) i morse för att köpa lite godis om det skulle komma några busfrön men icke. Så nu får jag sitta här i min ensamhet och käka upp allt själv. Jaja ingen skada skedd.


Helgen har varit bra. Har fixat med köket så att allt ska vara klart inför hantverksinvationen i morgon. Nu har jag gjort så långt jag kan göra innan mina favorit hantverkare kommer. Jag var tvungen att placera ut några av skåpen för att se hur det kommer bli.

  


Eva tog sig an fläkten så nu är den som ny.

  


Vårt kök är numera placerat på toaletten/duschen och det kan man väl leva med i ett par dagar till. Jag har i och för sig inte lidit så mycket av det. Jag har besökt rummet ett flertal tillfällen med då bara i syftet vad det ska användas till. Eva har däremot använt båda "rummen" ett antal gånger.

  


I lördags tog vi en riktigt lång och skön promenad. Det var nog inte meningen att den skulle bli riktigt så lång men vi testade en ny slinga som vi inte hade gått förut. Det blev en 3 timmars och 1,6 mil. Nike+GPS är en jäkligt bra App.

När vi kom hem var vi totalt slut men nöjda och glada ändå. En skön promenad men det krävs att ha lite bränsle i fickan när man går så här långt. Det hade vi inte denna gång men man lär så länge man lever.

Vackert var det.

            


När jag såg den här rakan så tog mitt bränsle slut kan jag lova. Som tur va så var det inte så långt kvar.

  


Nu är det vintertid eller normaltid som vissa kallar det och mörkret kommer tidigt. Det är rätt så varmt ute ändå men jag gillar inte att mörkret kommer så tidigt.

För att glädja er alla så vill jag bara tala om att Eva och jag åker till Egypten och värmen om två veckor. Såg precis att det var 28gr och sol där nere idag. Tusan va varmt. Undrar hur mycket pengar jag kommer göra av med på iskalla pilsner.

Javisst jag, vi har ju All Inclusive.


Jag återkommer till er snart så ni vet hur det har funkat för mig här ute på landet.

Ha en riktigt bra vecka.

 
 
Ingen bild

Eva

31 oktober 2010 18:30

Men vi fick ju besök :) men dom var inte så läskiga, men lite gott kaffe fick dom ändå.

 
Ingen bild

Fredrik

31 oktober 2010 18:36

Visst fick vi besök. Ber tusen gånger om ursäkt för det. Det var ju inga spöken så det var väl därför dom inte blev omnämnda här.

 
Ingen bild

Eva-Britt

1 november 2010 13:04

Berättade ju om mitt vredesutbrott,så du kanske blev lite rädd ändå och förträngde vårt besök. Men gott kaffe var det med god bulle till. Tack så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards