Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Lundqvist - 7 oktober 2010 18:52

Idag hade jag en ny tid hos kirurgortopeden på Sabb. Dr.Dick var en mycket trevlig läkare och han hade en helt annan diagnos än den tidigare läkaren. Han var mycket tydlig med att det inte var en kärringtå utan det här var en skada efter den berömda Gotlands smällen. Nu hade det bildats brosk runt omkring och ett alternativ var att steloperera tån men det är ingen bra lösning tyckte han. Han rekommenderade att göra en avgjutning av foten och fixa en riktigt bra sula istället och det är det jag ska göra.

Vårt lilla tåsamtal tog ungefär 20 minuter sedan frågade han om jag tyckte om att snickra. Ja visst svarade jag. Hur visste du det? Jag bara kände det på mig sa han. Skumt.

Han började därefter att surfa på Blocket och visade på en massa bra vertyg som hade hade köpt. Plus att vi gick in på Skånska Byggvaror och Byggahemma.se för att titta på fönster. Den här lilla övningen tog ytterligare c:a 20 min och den var faktiskt trevligare än samtalet om tån.

Han rekommendera mig att köpa en Fein Multimaster. Det var det bästa verktyget han hade köpt och användningsområdet var otroligt stort.

Det får väl bli en sån när doktorn säger så.


Ha det så bra så hörs vi snart.



Ovido - Quiz & Flashcards