Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Idag gjorde jag en Janne....

Av Lundqvist - 29 oktober 2010 15:57

och jag undrar om det var rätt val.


Min fredag var arbetsfri så jag satte mig i bilen tidigt i morse för att åka till landet. Vaknade i natt och fattade då ett beslut att bryta upp golvet i köket. Upptäckte nämligen att det var en rätt stor fuktfläck där skåpen och diskbänken hade stått.

Det skulle ju vara skönt om det var klart innan Eva kom ut.


Som sagt så startade jag 8:00 hemifrån och kände att jag behövde in kopp kaffe att sippa på. Funderade på om det skulle bli Statoil eller OK/Q8. Jag beslöt mig för att göra en Janne och åka till OK/Q8 för att köpa en kaffe och en Weinerpecan. Janne har vid ett flertal tillfällen talat sig varm om wienerpecan och det var hög tid att prova. Har aldrig ätit något sådant bakverk tidigare.


Sagt och gjort, kaffe och Wienerpecan och jag ville gärna sitta i bilen och njuta.

  

Ser gott ut eller hur?


Tog en liten klunk kaffe och upptäckte att jag inte satt på locket ordentligt så det rann varmt kaffe ner på hakan och ner på tröjan. Skit då tänkte jag.

Tog nu den varma Wienerpecanen i min hand och tog en härlig tugga och märkte att det rann någon sött massa ner på hakan och som geggade in sig i skägget och droppade ner på tröjan. För i hel.... tänkte jag. Lika bra att stoppa in hela pecanen i munnen på en gång så det inte händer igen. Ni vet vad som händer när man stoppar in för mycket i munnen och den sista lilla biten får liksom inte plats. Jo det säger liksom "prutt" och det sprutar liksom ut en liten stråle men söt härlig pecan massa. Lyckades rädda härligheten med handen.

Upptäckte att jag hade glömt att ta servett och fick gå hela vägen till luft/vatten stället med handen under hakan för att sno åt mig lite papper. Tror inte någon såg mig tack och lov. 

Allt gick ju bra till slut men frågan är om det var ett smart val att göra en Janne.

Det var i och för sig gott men nästa gång blir det Statoil och kaffe och kanelbulle. Känns tryggare på något sätt och vad kan hända med en kanelbulle.


Väl ute på landet så körde jag igång direkt med golvet. Kan bara konstatera att det var ett helt rätt beslut att bryta upp och fixa till och det känns jäkligt bra att ha det fixat. Nu kan jag tryggt lägga på det nya golvet och planera inför elis och röris som kommer på måndag. Kan ni förstå hur mycket kraft och tid det tar att lyckats få hit 2 hantverkare på samma dag.

När dom har varit här så börjar det roliga och det ser jag fram emot.

  


Tog mig en riktigt LÅNG promenad när jag var klar med golvet. Tyvärr glömde jag att sätta på GPS och se hur lång rundan var, 2 timmar tog den i varje fall och jag tror att jag ska ta samma runda i morgon med Eva så då får vi se. 


Nu sitter jag här och väntar på att Eva ska komma ut med kvällen middag. Det ska bli spännande och gott. Jag har fått en indikation på att det blir lite skaldjur.

MUMS


Önskar er alla en riktigt härlig helg.

Vi hörs

 
 
janne.

janne.

29 oktober 2010 19:39

Säger bara det, "övning ger färdighet", har ätit denna smalmat i 10 år och det lär hålla doktorn borta. "Rund och go ska männskan va".
Och så det där med hantverkare, måndagen har inte kommit ännu.......
Blev det kräftor??? Det var ju ett tag sedan ni åt det!
Ha re gött.

http://arbetsplats351.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva

30 oktober 2010 07:57

Nix, det blev skaldjurspaté, krabba och räkor. Trevlig helg!

 
Ingen bild

AnnaLe

1 november 2010 09:54

Jag hör min kollega mitt emot fråga den nya tjejen som han för tillfället håller på att lära upp: " -Vad är det med henne? (tjejen rycker på axlarna)...äh, hon har flippat"

Jag asgarvade på bekostnad av mina kollegors framtida "vill du hänga med på lunch?" ...men det var det värt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards