Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

En vacker höstdag/helg

Av Lundqvist - 10 oktober 2010 08:47

  

Det finns höstdagar som jag gillar och det finns höstdagar som jag inte gillar.

Den här helgens höstdagar gillar jag skarpt. Det är så otroligt vackra höstfärger och luften är hög och härlig att andas in.


  


Jag fick förmånen att vara med 2 av mina barnbarn i fredags. Dagis var stängt så Ines var med mig hela dagen och Emma hämtade vi klockan 13. Vi 17 tiden kom pappa  David och hämtade hem de små och Eva och jag packade ihop för landet.

Hej då och tack för idag.

  


Vi kom ut i fredags vid halv 7 tiden och gjorde väl inte mer än att tända i spisen och mysa framför TV. Det blir ju mörkt tidigt så här års och det kommer ju inte bli bättre på den fronten framöver. Det är just det som jag inte gillar med hösten men det är ju smällar man får ta. Lite mys är det ju ändå.

  


Lördagen blev rätt så intensiv även fast jag inte trodde det. Ville gärna fixa klart fönstret på övervåningen innan vintern kommer och det tog väl lite längre tid än vad jag trodde men nu är det nästan klart. Ska bara sätta läkt och ett litet fönsterbleck och sen återstår målningen men det är ingen panik med då det är grundat. Det känns mycket bra att det är klart.


Efter detta så blev det lite mer förberedelser inför vintern så som att plocka in lite trädgårdsmöbler och dylikt. Nu återstår det att stänga poolen och det blir väl till nästa helg kan jag tro.


Eva har fixat i trädgården hela helgen. Städat växthuset, krattat, klippt häcken och börjat med att vinterförvara lökar.

Eftersom vi inte slitit så hårt under dagen så tog vi en lång och skön höstpromenad innan det var dax att gå in i den sköna stugvärmen.

Vissa blommor blommar fortfarande.

  


Kan säga att vi var riktigt trötta frampå kvällskvisten och somnade innan näbben nådde kudden.


Idag söndag har Eva gjort ett dagsverk i trädgården kan jag lova. Hon rensade ogräs och höstgrävde alla trädgårdsland så nu kan jag lova att dom kan vila i lugn och ro över vintern. Bra jobbat och hoppas träningsvärken inte blir för stygg emot dig.

          

Visst har vi lyckats bra med häcken? Rak och fin.


Själv tog jag fram trimmern och körde hårt i diket och bakom växthuset så nu ser man att det är ett dike. Sedan fixade lite målning av fönster och fönsterfoder.

   


Ja det var vår sköna helg.


När vi kom hem så stod Matkomfort lådan utanför dörren och väntade. Den här veckans meny ser riktigt bra ut.

Måndag: Pasta med färsk torskfilé, örtcremé, färsk dill och paprikasallad

Tisdag:  Kycklingmedaljonger med gräddig pepparsås, stekt päron och ris.

Onsdag: Panna på picnicbog från Skebokött med tryffelstuvad spetskål och champinjoner.

Torsdag: Kalops med inlagda rödbetor, kokt potatis och grönsallad.


Önskar er alla en riktigt bra vecka och det enda som jag vet helt säkert är att vi kommer att höras snart igen.

 
 
Ingen bild

David

11 oktober 2010 19:28

Vilket fint höstreportage. Man blir ju nästan sugen på att komma ut till er någon helg.

Ha en bra vecka!

 
Fredrik

Fredrik

12 oktober 2010 06:29

Som sagt, vissa höstdagar är underbara. Alltid välkommen när andan faller på

http://Sofielund.bloggagratis. Se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards