Direktlänk till inlägg 25 april 2010

En ny härlig dag

Av Lundqvist - 25 april 2010 19:25

Även idag söndag så har det varit en kanondag och det kändes faktiskt lite tungt att dra sig hemåt idag. Brukar inte ha några större problem med det men just idag så ville jag gärna stanna.

Har vi gjort någon nytta idag då eller har vi bara haft det skönt.

Vi har faktiskt bara haft det skönt men vi har gjort nytta hela dagen, speciellt Eva kan jag säga. Hon hade gett sig fan på att få ordning på en gammal trädgårdsmöbel enligt min mening borde tillhöra Sörab. Eva har slipat och skrapat hela dagen lång och till slut måste jag väl erkänna att det finns hopp även för denna antika möbel. Nu återstår att grundmåla och måla. Vi får se om vi hinner sitta i den i år.

Bra jobbat "Rosen"

  


I en liten paus så hann Eva även med att städa bastun och såpaskura lavarna. Så nu är det riskfritt att sitta med bar rumpa på laven.

  


Till lunch hade vi planerat för en riktigt höjdar lunch. Vad sägs om detta.

- Snittar med gåslever, löjrom, lax.

- Gratinerad hummer

- Havskräftor

- Oston

Innan jag stack iväg för att handla satte vi oss och gick igenom vad som skulle inhandlas till bygget: Fönster, virke, isolering, golv, nya köksskåp, diskmaskin, spis, kyl/frys och lite nya möbler.

Ja det blev en hel del det där så jag gick in ett tag medans Eva satt och väntade att jag skulle sticka iväg och handla men jag kom ut med detta istället.

  

Havregrynsgröt och saftsoppa och varsinn macka. Det var gott det med.


Innan vi åkte hem så ville Eva att rådjuren skulle få det lite trevligt när vi var borta så hon hängde ut en CD skriva i trädgården. Tror dom gillar det. CD spelare får dom ta med sig själva.

  


Så vad har jag gjort idag kan ju någon undrat.

Jag har bara haft det skönt.


Ha en riktigt bra vecka så hörs vi snart. Det kommer att vara en händelserik vecka och morgondagen händer 2 viktiga saker.

1. Svar på magnetröntgen

2. Får besked om en affär


Håll en tumme är du snäll



 
 
Ingen bild

Veronica

26 april 2010 07:45

Vilka snygga kläder Eva! ;)

 
Ingen bild

Eva

26 april 2010 08:23

mmmmmm :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards