Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Lundqvist - 13 mars 2010 19:24

Någon gång i september så bestämde vi oss för att ha en kväll på stan i mars månad. Eva-Britt beställde biljetter till Björn Skifs nya show på cirkus och det kändes ju som en evighet tills det var dags.

Tiden går och nu var vi där. I fredags så sågs vi alla 4 (Funmark + Lundqvist) vid Åhlenshörnet. Ni vet där alla andra ses och det alltid är packat med folk och en jäkla aktivitet. Dofterna i hörnet under tak är en blandning av: Corizzo, Lagerfeldt, Cocco Chanel, Kaffe, Zigg, Pilsner, Boss, Cloe, DKNY o. grillkorv.

Vi hittade varandra och tog en rask prommis till Drottninggatan 85 och Rest. Grill. bord var bokat till 17;00.

Trodde vi skulle vara solo vid den tiden på dagen men icke. Vi fick vårt bord och beställde in ett  glas skumpa var innan vi beställde vår mat. Vi var så förväntansfulla inför kvällen.

  

Eva o. Janne är glada och hungriga

  

Eva-Britt o. Fredrik är glada och hungriga.


Vi tog en förrätt som bestod av en kräftskagen som var riktigt god ett mycket gott bröd serverades till detta. Mums.


Janne och jag tog en fet entrecôte till varmrätt och flickorna tog kalvspett. Tyvärr fick jag ingen bild på flickornas mat, dom fick en fin ställning att hänga upp spetten på. Jannes o. min blev det bild på.

  

Ställning till spettet


  

Det var supergott.


  

På vägen ut var jag bara tvungen att fota en gris som låg på grillen (asado)


Efter middagen så blev det avfärd till Cirkus och en riktigt bra konsert med dalmasen. Han var riktigt bra kan jag tala om och allt runt omkring  var super.

  

Man fick ju inte fota men kände att jag måste föreviga det hela på slutet.


Vi avslutade kvällen men ett par pilsner och lite vitt på Scandic Crown i Väsby.

  

En riktigt super kväll vill jag lova.

Tack för trevligt sällskap Eva-Britt o. Janne.


Idag har det varit en riktigt fin dag. Tog en promenad med Daniel och Leah. Trodde vi skulle kunna gå på Norrviken men det verkar vara kört för i år. Inte bra alls. Vi gick hem och tog en fika hos Daniel i vårsolen.


Nu har vi ätit en supergod middag. Eva är bra på fiskgryta kan jag lova och den här gick inte av för hackor den heller.

  


Nu väntar vi på Melodifestivalen-

Jag tror på Anna eller Timotej.


I morgon blir det för hoppningsvis en ny dag i solen och vi ska till Fam. Lundqvist och äta middag. Det ska blir roligt som tusan att träffas för det var ett tag sedan.


Ha en super söndag 




Ovido - Quiz & Flashcards