Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Tiden går fort nu

Av Lundqvist - 20 december 2010 16:25

  

Nu går vi in i den avslutande veckan och det är verkligen full rulle vill jag lova men allt kommer så klart hinnas med och det kommer bli en jul även i år.


Jag måste ju berätta för er alla att jag just nu har hand om marktjänsten på heltid. Efter 23, 5 år på IBS så var det dax att kliva ut genom dörren en sista gång. Tyvärr blev det så att jag sades upp p.g.a arbetsbrist och efter nästan 3 månader med olika aktviteter så blev det klart med alla papper och jag blev arbetsbefriad fr.o.m den 15 december.

Helt ärligt så tycker jag att det känns rätt bra och jag kommer att ligga på latsidan över jul och nyår men sen blir det full fart med jobbsökandet. Jag känner att det kommer att ordna sig till det bästa.


Förra veckan var full med roliga aktiviteter.

Det var luciafirande på dagis och förskola. Det var julmarknad på förskolan.

Sen hade vi alla här på adventspyssel och lottdragning. Vi lottar mellan oss vuxna om vem som ska köpa julklapp till vem.

Just nu har jag en lätt ångestkänsla i kroppen. Tror jag fick den knepigaste att köpa till.


Resten av veckan kommer att gå åt till i ordningsföljd: Handla, laga mat och pyssel.

Här kommer lite trevliga bilder från förra veckan.


Innan alla kommer på adventsfika så måsta alla klappar var inslagna och klara. Jag hade stora problem med att få fart på lackstången så till slut gav jag upp och lät Eva fixa finliret.



Efter ett par timmar så var allt inslaget och klart. Det blev en fin hög även i år. Undrar om det ligger något till mig i den stora högen.

   


Här är nu allt klart för att ta emot alla glada och förväntansfulla barn och barnbarn.

Jag måste säga att Eva hade lyckats med saffrans gifflarna.

     



Mitt bidrag till bordet var marshmallows doppade i choklad och doppade i hackade jordnötter eller strössel. Barnbarnen tyckte dom var toppen. Själv fick jag halsbränna efter 2 stycken.

     



Sen var det dax för pyssel. Var och en på sitt sätt :)

         



Här pysslar jag

   


och här pysslar Anna och David

   


Tack snälla för ett trevligt adventsfika och nu ser mamma och jag fram emot en härlig julafton på juldagen. Varmt välkomna ska ni vara.


Idag har jag iner gjort så mycket men det känns lite som lugnet före stormen.

Det blev ett par limpor på morgonkulan.

  


Sen bar det av för ett mycket efterlängtat inköp och jag längtar redan efter den första turen.

  


Väl hemkommen så blev det lite knäck och en härlig kopp kaffe från den nya maskinen. Den går varm kan jag lova.

  

  


I morgon blir det den stora utmaningen.

ICA Maxi i Häggvik och Percy's kött.

Inköpslistan är klar. Har jag glömt något? I så fall så får ni lägga in en kommentar. Ni vet hur jag är när det gäller julmat. Allt måste finnas där även fast det bara är 1 person som äter av det.

   


Ha det bra.

Ses











   


 
 
Ingen bild

Daniel

20 december 2010 19:26

Tar för en trevlig adventsfika. Den som fick mig när vi drog lott fick ju en riktig räkmacka. En Ipad till mig blir kanon

 
Ingen bild

Fredrik / Pappa

20 december 2010 19:35

Ibland har man tur

 
Ingen bild

Johan

21 december 2010 12:38

Angående inköpslistan så ser jag inga flaskor Captain Morgan.

Du vet att ICA MAXI har en app som ersätter den där inköpslistan va? Skriva på papper känns väldigt mycket 70-tal.

 
Ingen bild

Fredrik / Pappa

21 december 2010 14:35

Tack för tipset. Trodde jag skulle hitta det på
Webben. Vill gärna bara skriva in vad jag ska
handla och sen anger man vilken butik
Och sen får man butiken med hjälp av GPS
Så man vet hur man ska gå för att hitta vägen
till varorna. Något att utveckla

 
Ingen bild

Fredrik

21 december 2010 14:41

Jag testade appen och det var ju precis så den
funkade som jag skrev tidigare. Kom på när
jag satt här och testade att David nog pratade
om det här någon gång. Fan vad coolt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards