Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Tredje Advent

Av Lundqvist - 12 december 2010 19:58

  

Tiden går och redan är det tredje advent. Vi närmar oss julafton med stormsteg.


Helgen har gått åt till kultur, shopping, städ och bakning.


I fredags var vi på en föreställning på Stadsteatern och såg Fadern. Kjell Bergqvist gjorde en fantastisk roll i den.

Vill tack Anna o. David för biljetterna som vi fick i julklapp 2008.


Det blev även en hel del shopping i stan. Eva var ledig så vi passade på och gjorde nästan samtliga julklappsinköp.


I lördags åkte vi till Bromma Blocks och kollade lite och gjorde även de absolut sista inköpen, tror jag.

Vi gick vidare till den gigantiska sportaffären XXL som ligger där och den var stor. Trodde dock att priserna skulle vara mer lockande än det var. Det var rikigt dyrt tycker jag. Däremot kan jag säga att dom hade ALLT.


Idag söndag startade Eva med operation julstädning och då är det bara att sätta sig i bilen och dra iväg. Det blev en tur till IKEA för lite shopping. När jag kom hem efter någon timme eller så var Eva klar MED BADRUMMET!!! Jaja det blev rent och fint.

Sen blev det en underbar promenad på ett par timmar innan det var dax för lite julbak.

En bra början blev det på sju sorters kakor.

  


Julamaryllisen har redan slagit ut, hoppas den håller sig ett par veckor till.

  



Ja ni kära vänner. Jag vet att ni har längtat och att ni nu sitter och väntar och undrar.

"SKA FREDRIK ALDRIG KOMMA IGÅNG MED JULPROJEKTEN. HAN HADE JU SÅN BRA AVRAPPORTERING FÖRRA ÅRET".

Jag ska inte hålla er på halster så många dagar till och jag kan glädja er med att jag precis idag har presenterat projektbudgeten och projektets aktviteter och styrgruppens ordförande har lovat att lämna besked senast på tisdag.

Jag är i varje fall otroligt peppad och jag vet ju att ni också bara väntar på att få följa med.


  


Jag hoppas ni alla får en bra vecka och jag kan bara säga att jag har en mycket spännade måndag i morgon som jag får återkomma till.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards