Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Lugnt och skönt

Av Lundqvist - 28 februari 2010 10:01

  

Grattis tjejer. Ni är super.

  


Vi har som vanligt haft en riktigt skön helg på landet. Vi har tagit det så lugnt har knappt varit utanför dörren förutom ett rätt hårt arbetspass med snön. Har dock lagt skott kruten på sånt som är viktigt och skippat att skotta gångar.


Det är väl det här som är viktigast att skotta. En liten trång gång till bastun och att poolen inte har för mycket snö på sig.

    


  


  




För övrigt så har vi haft mysigt. Ätit gott, tittat på OS, sovit middag och så var det ju också melodifestivalen. Jag återkommer till det.


  

Lite nya fina detaljer som inhandlades i Nora har fått en fin plats på vedspisen och vi blev så sugna på våfflor så var tvugna att våffla lite.

   


   

Eva tycker det är toppen när hon får laga middagen på vedspisen och jag uppmuntrar henne gärna till det. Ju mer vedspismatlagning ju mindre kilowatt.

Undrar ni vad som ligger i pannan? Svaret är, oxrullader. Mycket gott.


I går var det som sagt melodifestival dax och varje gång jag tittar så blir jag förvånad över kvaliten. Jag tycker att det altid är en låter som sticker ut mer än de andra men resten är inga höjdare. Har det till viss del med åldern att göra eller...?

Det var bättre förr. Östen Warnebring, Gunnar Viklund, Lill-Babs, Bröderna Djup, det var grejer det. (det får stå för Fredrik, liten kommentar från mig frugan).

Nedan kommer min rangordning och jag börjar bakifrån.


Plats nr. 7

  

Kom bara ihåg att jag inte gillade låten och den sitter inte fast alls.

 

Plats nr. 6

  

Nej jag tycker inte att det är någon större överraskning när Peter står på scenen.

 

Plats nr. 5

  

Sorry Sibel, du har en super bra röst men den här låten är inte bra. Det kan ju inte du rå för men ingen låt för mitt tycke och smak.


Plats nr. 4

  

Pernilla har också en bra röst men det känns som jag hört den här låter förut


Plats nr.3

  

Ser ut och låter som Harpo (kommer ni ihåg honom, det var ju det jag sa att det var bättre förr) En hyffsad låt och jag tycker den hade något som fastnade.


Plats nr. 2

  

Nu börjar vi närma oss. Gillade låten och framträdandet. Tyvärr gick dom inte vidare vilket var helt fel . (tycker jag alltså)


Plats nr. 1

  

En riktig höjdare denna vecka. Anna  har en mycket speciell röst som jag gillar och jag tycker låten var kanon. Tror det här kan gå riktigt långt.

Tror Anna blir årets vinnare


Ja det var allt för denna gång.

Har jag glömt en låt? Nej det kan inte vara möjligt men Eva påminde mig om att jag inte hade skrivit något om Py Bäckman och det är ju helt sant.

I ärlighetens namn så hade jag inte glömt det utan det var helt medvetet. Ursäkta mig men det måste ju vara ett skämt. Om den hade gått vidare så var det absolut bättre förr. T.o.m Svante Thuresson och Lill Lindfors med Trumme Lumma  på min kastrull hade slagit Py med hästlängder.

  



Idag ser jag fram emot 5 milen och jag håller mina tummar hårt för att Anders Södergren tar hem det. Han är värd det.


Ha en bra söndag så hörs vi någon dag. Inte lika ofta som förr men håll ut, det kommer en vår och en sommar. Jag hör talgoxen.





  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards