Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Var det bättre förr?

Av Lundqvist - 6 februari 2010 15:17

Idag har det varit en härlig dag här ute i Roslagen. Vi har inte gjort så mycket idag förutom haft det skönt. Vi har dock tränat våra muskler och det är ju skönt.

Det är ju som sagt otroligt mycket snö i landet Sverige men det känns som om det mesta ändå har fallit här på Väddö.

Det var bara att ta fram den lilla kyffeln och köra igång. Den här gången får det räcka med att skotta lite gångar så man kommer fram till alla hus. Den största utmaningen var att skotta av poolen men nu är det gjort.

Jag som har så mycket prylar (tycker en del) undrar varför jag inte har köpt en stor, stor skovel. En sån där som man skjuter framför sig. Jaja nu är det gjort för denna gång.     



För övrigt så ville Eva testa sin nya spark och ta den långa slingan. Vid frukosten sa hon att jag kunde sitta på och hon sparka men det sket sig efter 50 meter. Hon sa att jag var för tung. Så medans hon sparkade på så gick jag.

Det blev en promenad på 2 tim. Skönt men varmt tyckte jag. Skönt och otroligt varmt tyckte Eva.



   Här ser vi Eva komma glidande med sitt nya vrålåk.

Det är så otroligt mycket spår av djur i snön. Tror det är rådjur för den mesta. Ibland undrar jag hur dom tänker. T.ex på den här bilden. Vad är syftet.

  



På eftermiddagen när vi kom in så tog jag ett nytt träningspass som min vän Janne har lärt mig. Jag tränade rodel. Efter ett antal träningspass så tycker jag nu att jag behärskar det bra. Man lägger sig på rygg i soffan och ligger alldeles stilla. Efter ett litet tag så känder man att kroppen domnar bort långsamt och till slut så minns man inget mer förens man går i mål eller vaknar upp som en del kallar det.

Vad återstår då av denna dag: 
- En härlig bastu
- En god rom och lite snacks
- Kalops tillagad på vedspisen (det är inte vanlig kalops det)
- Rött vin
- Melodifestivalen 

Till sist:
När jag var liten så löste min mamma alltid melodikrysset. Det var en helig stund att varje lördag klockan 10:00 lyssna och lösa krysset. Ibland hade hon krysset i dagens tidning men ibland så fanns det inte någon tidning och då fick hon rita det själv.

Idag så kan vi som vill lösa melodikrysset när vi vill. 
Eva och jag satt idag med var sin PC med krysset uppladdat var för sig och hade surfat in till SR och så tävlade vi mot varann. Vissa saker kunde jag inte och förr så fick man acceptera det och blev inte färdig med krysset. Själv blev jag avslöjad av Eva.. jag satt och sökte på Google. Är det att fuska? Ja jag vet inte.  
Var det bättre för? På ett sätt kanske det var det. Man såg fram emot något på ett annat sätt än idag.

Nu måste jag tyvärr sluta för idag. Ska titta på "På spåret" från igår på SVT Play.

Ha det bra så ses vi nog i morgon.

Jag viskar:  Glöm inte att det är Alla Hjärtans dag nästa helg.

 
 
Ingen bild

Eva-Britt

6 februari 2010 17:49

Å vad det ser mysigt ut, sol o mycket snö. Här är det visserligen mycket snö men ingen sol i sikte.För oss blir det oxå melodifestivalen i kväll det har Ella bestämt. Ha det så bra eller det vet jag att ni har men fortsätt med det, ses nästa helg. Kram på er

 
Ingen bild

Leffe

6 februari 2010 17:56

Hej där!

Vilket fantastiskt vinterlandskap och paradis! Men jag har en liten fråga gällande gårdagen, du skrev "Det är ju så att det är nu vi går in i vintermånaden", i min kalender är december, januari och februari vintermånader. Är kalendern annorlunda konstruerad på Väddö?
En som undrar...

 
Fredrik

Fredrik

6 februari 2010 18:07

Eva-Britt: Det vet du som sagt att vi har. Ser oxå fram emot nästa helg. / Kram
Leffe: Ja det är lite skumt här ute i Roslagen. Vissa månader finns bara inte.
Så här är det:
Jan: En födelsedagsmånad (för vissa)
Feb: En vintermånad
Mars: En sommartidsmånad
April: En påskäggsmånad
Maj: En vårmånad
Juni: En midsommarmånad
Juli: En skön månad
Aug: En kräft- o. surströmmingsmånad
Sept: Min månad
Okt: En höstmånad
Nov: En skitmånad
Dec: En julmånad

http://sofielund.bloggplatsen.se

 
Magnus

Magnus

11 februari 2010 19:27

Jag är beredd att hålla med dig. Samtidigt som det är suveränt att man kan se på vad som helst när som helst så blir det liksom inte några högtids stunder framför tvn längre. Förutom när det kommer till sport då förstås...det kan jag bara inte titta på i efterhand när jag vet resultatet.

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards