Alla inlägg den 14 april 2012

Av Lundqvist - 14 april 2012 13:13

Det känns som rubriken på dagens inlägg gäller rätt många har jag sett och hört.

Själv hade jag tänkt att åka iväg till tippen med ett litet lass som kom till när vi vårstädade i förrådet på landet. Vilket skämt, vårstäda. Jaja vi vet ju alla att våren och värmen kommer men visst känns det lite jävligt.

       

Det är tung snö som faller så ett och annat litet träd får stryka med.


 

Tur att vi har lite fågelmat kvar till de små.



Efter tippen hade vi tänkt oss en tripp till Beijer Bygg för att inhandla lite smått. Eva vill gärna ha lite fina hyllor i köket och då är det ju bara att ställa sig i "Givakt" och ladda upp alla urladdade batterier som har legat i träda över vintern. Gäller ju även mig själv.


Vi hade även tänkt att sno åt oss lite gratis fika på Fogdö.


Vad blev det nu av allt detta? Inte ett skit.


Jag vill ju inte påstå att jag sitter här och lider men när man har planerat så har man. Allt kommer dock finnas kvar tills nästa vecka eller veckan därpå. Frågan är om det finns kaffe kvar på Fogdö. En får chansa.


När Eva fyllde 50 år vilket var ett antal år sedan fick hon en fin detalj som är tänkt att hänga brödkakor på i köket.

Vi har inte riktigt fått till det hela med var den skulle sitta för att pryda sin plats.

Men med lite nogsam planering under snart 9 år så hittade vi till slut stället. Nä man ska inte har bråttom.


Bra blev det också.

Nu fattas bara den lilla berömda listen uppe vid taket så är ju allt fint.

Fråga: Varför är det alltid en liten list som saknas? Måste skärpa mig.

 


Önskar er en fortsatt trevlig helg.


Ovido - Quiz & Flashcards