Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Gotland 2011

Av Lundqvist - 10 augusti 2011 18:47

Som jag sa i förra inlägget så skulle det vara total tystnad på bloggen ett tag framöver och det berodde inte på mig utan mer på radioskuggan på Gotland. Nu är vi dock tillbaka till fastlandet och täckningen är maximal.


Vi har haft en helt fantastisk vecka på Gotland. I år var vi nere hela familjen vilket innebär 13 personer, stort som smått.

Vädergudarna var på vår sidan hela veckan och då är det som bäst på ön.

Vi njöt av många sköna dagar på stranden där Fårö och Sundersand är det bästa.

Vi hade även många sköna kvällar hemma på altan och i det vi kallar Punchvarandan.


Det är så svårt att återge allt med ord och ni vet ju att en bild säger mer än ord. Så därför blir det många fina bilder för att återge känslan.


 

Kom ner i hyfsad tid så vi kunde kör igång med klippningen.

Gräset var för en gång skull grönt vilket det inte brukar vara den här tiden på året.


Så fort vi kom ner så sprang Leah upp på övervåningen för att kolla var hon skulle sova och Eva lyckades fånga en riktigt bra bild i fönstret.

 



        

Gräset klippt och allt är så fint. Brygghuset hade fått sig ett lyft med lite vit kalkfärg så även planket.


  

Efter den kraftansträngningen är det skönt att sätta sig och njuta och titta ut över ägorna. I varje fall en 1/3.


Som traditionen bjuder så brukar vi alltid ta en promenad ner till havet den första dagen alla är samlade.

   

Här kommer lite härliga bilder ifrån Fårö med massor av sol och bad.

               


En av kvällarna hade Eva och jag glädjen att passa och lägga alla barnen. Föräldrarna skule in till Visby för en konsert med Europe och Takida. Vi hade en härlig stund med alla småttingar och jag tror föräldrarna njöt av sin stund både före, under och efter.

 

  

Efterfest


Som tack för hjälpen med passningen fick vi denna fina present.

Tack snälla för det.

 


Ett besök i Visby är ju ett måste. I år blev det vandring runt muren med avslutande lunch.

              


Till glädje för alla så har vi fått ett klätterträd på tomten.


  

Som vanligt så här års så är det dags för årskorten på alla barnbarn. Årets kort blev följande.


    

Tack Gotland för i år och tack alla 11 som var nere och förgyllde Evas & min tillvaro.

Ses igen nästa år.


   


 
 
Ingen bild

Eva-Britt

11 augusti 2011 12:45

Som vanligt jättefin bild på småttingarna:) ja alla andra bilder oxå.

 
Ingen bild

Veronica

11 augusti 2011 15:16

Gotland är fantastiskt! Jag var där i 2 veckor på semester men längtar redan tillbaka. Fina bilder!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lundqvist - 15 maj 2015 08:13


  Efter år av längtar är jag då tillbaka.  Mycket vatten har runnit under broarna sen sist men det är väl ingen mening med att redovisa här och nu. Det kan få komma vart efter.  Tänkte jag skulle uppdatera både er och mig själv lite på vad som...

Av Lundqvist - 13 augusti 2012 20:02

Ja så var då årets sommarsemester över för denna gång och jag måste säga at jag är så nöjd med denna semester. Tiden på Gotland var mycket bra vilket jag har skrivt om tidigare och mina 3 sista veckor på Väddö var även de mycket bra. Barn och barnb...

Av Lundqvist - 18 juli 2012 11:30

I år så blev det lite drygt 1 vecka på Gotland för oss. Måste säga att den här ön är speciell. Börjar verkligen förstå varför mina föräldrar föll pladask för Gotland och på något sätt så tror jag att ju äldre man blir ju mer uppskattar man Gotland so...

Av Lundqvist - 26 juni 2012 08:04

Eftersom det var regnuppehåll ett par timmar i går kväll så gjorde jag ett litet ryck. Det är tydligen superviktigt att alla mått är riktiga enligt instruktionen och det gör ju inte saken lättare. Jag är hela tiden på spänn för att jag ska göra fel...

Av Lundqvist - 24 juni 2012 20:06

När jag har möjlighet att spendera mycket tid här ute på landet så framkallar det många idéer. En del är ju väldigt enkla och kostar inte något att förverkliga. Andra krävs lite mer både vad gäller funderingar, kraft och en och annan krona. Tur att m...

Ovido - Quiz & Flashcards