Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Lundqvist - 5 juli 2010 18:05

Förra veckan så smygstartade jag min semester. Det blev 3 dagar och även denna vecka innehåller ett par arbetsdagar men på onsdag så startar ändå min semester på riktigt.


Jag har satt upp ett semesterlöfte. Borde ju inte hålla på med sånt eftersom det inte ska få finnas några "måsten" på semestern men det här löftet är ett må bra löfte så det är ok tycker jag.


Varje morgon så ska jag sticka iväg på min 5km jogging runda. När jag sen kommer tillbaka så blir det en liten simtur och sen en härlig frukost och en oläst DN som jag hämtade upp på vägen.

  

Ser pigg ut eller hur? Kan ju bero på att det var innan rundan.


Som ni alla har förstått så håller jag ju på med en liten renovering på stugan eller snarare en liten utbyggnad av köket. Tycker det har gått rätt så bra den senaste tiden. Är inte så van vid den här typen av byggen så jag har under ett antal gånger konsulterat min handledare Janne. Han är säkert jäkligt trött på alla mina samtal snart men hittills har han svarat och det är jag ju tacksam för. Ibland ger han mig mycket bra råd och ibland ger han mig dåliga råd som är bra. Ett exempel på ett dåligt råd som är bra: Riv ner och gör på detta sätt istället.


Till slut så kom ju dom efterlängtade fönstren. Det var kanon så jag kunde komma igång ordentligt.

Ett av de tyngsta jobben jag varit med om var när jag skulle riva den befintliga köksväggen. En sak dom var duktiga på förr i tiden och då talar vi inte om 50-talet (så mina söner förstår) utan om 1890 talet var att tillverka spik och plank. Fy satan säger jag bara. 5" spik i almogepanel.


Här nedan kommer lite bilder från bygget.

    

Fönster på plats


  

När man river så kommer det fram lite gamla tapeter.


    

Tufft arbete


    

Lite ångest inför rivningen. Lite stöttor för att inte allt ska rasa.


   

 Emma o Ines är hantlangare.  

Till slut så gick det vägen och nu återstår en liten ångestladdad stund till och det är när limträbalken ska dit. Som tur är så finns ju min handledare till hands så jag hoppas han har mottagaren på.


Nu var det nog med bilder från bygget men jag lovar att komma tillbaka.

Nu blir det lite trevliga bilder istället.


Här har vi en mix av bilder på hur man på olika sätt njuter av tillvaron. Allt ifrån glass, godis, bad och lite skoj ifrån utklädningskorgen. Jag vill gärna att ni observerar den fina mössan jag har på mig.

Jag vill oxå passa på att tala om att barnbarnen simmar som bara den. När sommaren är slut så blir det nog fjärilsim i poolen.


  Härliga bad   

Barnens  Bella  

  Barnen bjöd på grillparty på ängen, mycket stenar (grillkol) fick plockas upp

  Utklädningskorgen är alltid lika uppskattad för både gammal som ung.

Grabbarna  har gjort ett nät av lina och lite kläder, de funkade bra för bollspel

Dax för lördagsgodis-  


I morgon gör jag mitt sista kundbesök innan semestern. Drar därefter vidare till landet.


För att ge er en liten bild av var jag kommer befinna mig i sommar så kommer här ett schema.


Vecka 1: Väddö

Vecka 2: Gotlnad

Vecka 3: Väddö

Vecka 4 Väddö

Vecka 5 Väddö


På onsdagar mellan klockan 12 -17 är jag ute på sjön förutom den veckan jag är på Gotland

Varje torsdag sitter jag utan för ICA i Älmsta klockan 13:30 och äter glass med salmiak strössel. Kom dit vet ja. (jag är inte där när jag är på Gotland)

Varje dag mellan 7:00 - 8:00 är jag ute och joggar.

Varje måndag mellan klockan 9:00 - 12:00 är jag på golfbanan.


Nu går jag på semester och jag vill ge er ett litet råd på vägen. Planera inte på semestern. Låt dagen bara komma som den är. Det blir bäst så.


Vi hörs väl


Ovido - Quiz & Flashcards